Direktlänk till inlägg 19 januari 2010

Hektiska och tröttsamma dagar

Av Josefin Bruzell - 19 januari 2010 07:43

Precis som jag anade fick Dansa en riktig livmoderinflammation efter valpningen. För er som inte har varit med från början, så var det den största anledningen till att jag valde att para Dansa igen direkt vid detta löpet. Hon hade en början till livmoderinflammation efter förra kullen och då är risken stor att den kommer tillbaka senare. Så blev det alltså och sent i lördags åkte jag iväg med henne till djursjukhuset. Jag hade så klart varit extra uppmärksam på henne med tanke på risken och åkte som tur var i god tid! Väl framme blev det hela konstaterat och hon fick vara kvar för operation. Hem till valparna!! Nu väntade ett par dagar med flaskmatning av 13 stycken!!!!! A-barn som de är, tog de flaskan direkt och allt har gått jättebra!! Dansas operation gick jättebra och hon har nu fått komma hem till sina små igen. Nu börjar ordningen sakta men säkert bli återställd och jag kommer få sova mer än 1½ timme i sträck, ska bli så skönt!!!!! 


Nu med facit i hand så är jag så glad att jag parade Dansa som jag gjorde! Med största sannolikhet hade hon fått tillbaka livmoderinflammationen ändå och då hade vi inte fått träffa dessa 13 små underbara krabater, och det är något jag inte skulle vilja vara utan!!


Bilder m.m kommer senare.

 
 
Malin & Minja

Malin & Minja

19 januari 2010 21:26

Hej!
Vad skönt att Dansas operation gick bra och att hon är hemma hos sina 13 juveler igen! :o) En livmoderinflamation är aldrig rolig men hon har gett dig 34 underbara barnbarn att följa!
Kramar

http://www.willtoplease.com

 
Ulrica

Ulrica

21 januari 2010 07:59

VAD SKÖNT att operation och allt gick bra iaf!!!!! jättegott....sen förstår jag dig gott och väl, flaskmata 13 valpar med 2 händer på dygnets 24 timmar kan inte vara helt lätt...
Take care och ha en go helg!
kramar Ulrica

http://www.lyckeboet.dinstudio.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Josefin Bruzell - 5 mars 2010 14:08

Det är dåligt med uppdateringar i dagboken, men jag lovar att det händer grejer här ändå!    NU är det mycket som ska göras!! Som ni ser på bilderna så har valparna vuxit jättemycket sedan förra veckan och med det har de blivit desto aktivare oc...

Av Josefin Bruzell - 26 februari 2010 13:45

6veckor gamla = terrorister!!!!!!   I denna åldern vet de mer än väl hur de ska använda sin vassa nåldyna!!!! MÅNGA vassa tänder finns det i munnarna och än har inte mamma Dansa och de andra hundarna lärt dem så mycket vett, men det kommer. Full...

Av Josefin Bruzell - 19 februari 2010 12:28

Idag är de små 5 veckor och har de har minst sagt vuxit i sina monsterdräkter!!   De är ruskigt framåt och på allt de kommer åt. Så här pigga och alerta valpar, så tidigt som de började, har jag aldrig haft! Riktigt riktigt kul!!! De är med på allt m...

Av Josefin Bruzell - 15 februari 2010 14:50

  Oslagbar stil...:      

Av Josefin Bruzell - 12 februari 2010 14:45

Idag är de 4 veckor gamla!!! Fullt ös är det numera och de är med ute i huset flera timmar om dagen. Mycket nytt och olika äventyr blir det. Tänderna har kommit fram ordentligt så Dansa är inte lika förtjust i dem för tillfället.         ...

Ovido - Quiz & Flashcards